پدیکور ناخن (Nail pedicure) چیست؟

پاها قلب دوم انسان ها هستند و همه جا ما را با خود می‌برند و وزن ما را تحمل می‌کنند به همین دلیل است که پاها به رسیدگی و رعایت بهداشت نیاز دارند. انجام پدیکور، سبب ایجاد حس آرامش در فرد می شود. پدیکور پا، شامل تمامی کارهای مرتبط با زیبایی ناخن های پاهاست.پدیکور نه تنها شامل مراقبت از ناخن‌های پا می شود، بلکه در این روش سلول‌های مرده پوست و یا ترک‌های کف پا با استفاده از یک سنگ پا از بین می‌روند. پدیکور کاملا شبیه مانیکور است و همه‌کار‌هایی که روی ناخن‌های دست انجام می‌شود را در پدیکور نیز می‌شود اجرا کرد.و ناخن‌های شما نیز شکل می‌گیرند و مرتب می‌شوند. در آخر اگر تمایل داشتید، می‌توانید از لاک ناخن، ژلیش یا دیزاین‌های لاکچری نیز استفاده نمایید.

مراحل کفسابی و پدیکور

خدمات پدیکور پا در اکثر سالن‌های زیبایی به شرح زیر انجام می‌شود:

کف سابی : ابتدا پاها در یک ظرف خیسانده شده و با مواد مخصوصی شستشو داده می‌شود

رنده پا: ابزاری تخصصی برای پدیکور است که در از بین بردن پینه‌های ضخیم کف پا نقش دارد. بعد از خیساندن پاها، نوبت اسکراب پوست پا است که به از بین رفتن پینه‌های پا کمک کرده و خشکی پوست پا را بهبود می‌بخشد

سنگ پا : ابزاری که ما با نام سنگ پا می‌شناسیم، سنگ پوکه یا سنگ آتشفشانی هستند که ساختاری متخلخل و بسیار سبک دارند. تخلخل بالای این سنگ‌ها، به از بین بردن پوست مرده پا و بقایای به جا مانده از پینه‌ها کمک می‌کند.

لایه برداری: پشت پا و انگشتان شما نیز به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. بهترین محصول برای انجام این کار، لایه بردارهای اختصاصی پا هستند. این اسکراب‌ها، اغلب ذرات ریز و شن مانندی را در خود جای داده‌اند و به لایه برداری ملایم پاها کمک می‌کنند.

ماساژ پا : بعد از اسکراب و از بین رفتن پوسته‌های اضافه، ماساژ پا با مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست پا انجام می‌شود.

بعد از کفسابی، پینه‌ها و پوست اضافی کف پا از بین می‌رود و پاهایتان تمیزتر و شاداب‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسند. حالا وقت پدیکور ناخن پا می باشد.

کوتاه کردن ناخن : اندازه معقول و مناسبی برای ناخن پای خود در نظر بگیرید و به قدر کافی آنها را به کمک ناخن گیر کوتاه نمایید.

سوهان کشیدن : سوهان ناخن، بهترین ابزار ممکن برای انجام این کار است.کافی است سوهان را در زاویه مشخصی روی ناخن‌های خود قرار دهید. سپس با حرکات یک طرفه، آن را دور ناخن‌ها بکشید.

عقب زدن کوتیکول : کوتیکول‌ها، بافت ظریف و حساسی هستند که دور تا دور ناخن‌های دست و پا را می‌پوشانند. این بافت، نقش محافظتی دارد و از ورود عوامل بیماری زا و میکرو ارگانیسم‌ها به بستر ناخن جلوگیری می‌نماید. اما گاهی اوقات، کوتیکول ممکن است رشد بیش از اندازه‌ای داشته باشد و خود را به بستر ناخن برساند. این امر در حالت عادی، مشکلی ندارد و تاثیر چندانی بر ظاهر ناخن‌ها نمی‌گذارد. اما هنگامی که می‌خواهید از لاک و دیگر اکسسوری‌ها روی ناخن‌هایتان استفاده کنید، جلوه چندان جالبی ندارند. به همین خاطر در فرایند پدیکور، این بافت را از بستر ناخن به عقب می‌رانند تا دیزاین نهایی شکل بهتری داشته باشد.بهترین راه ممکن، عقب زدن این بافت به کمک ابزار عقب زن است.

مرطوب کردن پوست پا : بعد از اینکه کوتیکول‌ها را عقب زدید، بهتر است از مقداری مرطوب کننده برای پاها استفاده نمایید. این محصول، رطوبت مورد نیاز پوست پا و ناخن‌های آن را تامین می‌نماید. همچنین، نرمی و لطافت خاصی نیز به پوستتان می‌دهد و آن را تغذیه می‌کند.

استفاده از ابزار جدا کننده : این ابزار، برای ایجاد فاصله بین انگشتان پا تعبیه شده‌اند و روند لاک زدن ناخن پا را تسهیل می‌کنند. جدا کننده‌ها در انواع اسفنجی، پلاستیکی، سیلیکونی و … موجود هستند

تاپ کات : تاپ کات‌ها، محصولاتی ویژه برای زیرسازی لاک ناخن هستند. تاپ کات‌ها حاوی کمپلکسی از ویتامین‌ها وپپتیدها هستند و بافت ناخن را تغذیه می‌کنند. همچنین، از تغییر رنگ لاک و لب پر شدن آن نیز جلوگیری می‌نمایند.

لاک زدن ناخن‌ها: مرحله هیجان انگیزی است که در صورت نیاز، می‌توانید از 2 یا چند لایه استفاده نمایید تا رنگدانه‌های آن کاملا اشباع شوند.

تاپ کات : پدیکور خود را با یک لایه تاپ کات نهایی به پایان برسانید. تاپ کات نهایی، درخشش زیبایی به ناخن‌هایتان می‌دهد. همچنین از رنگ لاک در برابر نور آفتاب، ضربات فیزیکی و آسیب محیطی نیز محافظت می‌کند.

مزایای پدیکور

✓ تاثیر پدیکور ناخن در زیبایی و جذابیت پاها

با انجام پدیکور پا، می توانید، پاهای خود را دوچندان کنید و ظاهری آراسته، مرتب و زیبا برای خود به ارمغان بیاورید.

✓ جلوگیری از ترک و پینه پا با استفاده از مزایای پدیکور ناخن

پاهای ما می‌توانند در معرض برخی محیط‌های نسبتاً خشن قرار گیرند. برای مثال، پیاده روی طولانی مدت با کفش‌های نامناسب و یا تحمل شرایط آب و هوایی شدید مانند برف و یخ از این موارد هستند که باعث ترک و یا پینه بستن پاها می‌شوند. بنابراین پدیکور، ناخن‌ها را در شرایط خوبی قرار می‌دهد و پوست پا به خوبی نرم و هیدراته خواهد شد.

ناخن های خشک و شکننده، نه تنها ظاهر مناسبی ندارند، بلکه حتی امکان دارد موجب بروز آسیب های زیادی در پوست شوند.به وسیله انجام پدیکور به طور منظم و همچنین استفاده از لوسیون ها و روغن های درمانی مناسب، ناخن های شما در طولانی مدت بسیار انعطاف پذیر و محکم خواهند شد.

✓ افزایش گردش خون در پاها با پدیکور ناخن پا

فرآیند پدیکور، معمولاً شامل ماساژ پاها می‌باشد. ماساژ یک راه سریع و موثر برای تقویت گردش خون است که می‌تواند به ویژه در فصل زمستان مفید باشد. گردش خون ضعیف ممکن است، منجر به سردی یا بی حسی در پاها و همچنین تورم یا درد مفاصل شود.

✓ پدیکور ناخن از عفونت‌های قارچی در پا جلوگیری می‌کند.

انجام مرتب پدیکور باعث می‌شود تا پوست پا مرتباً چک شود. در نتیجه‌ی آن، هرگونه مشکلات پوستی مانند قارچ و عفونت به سرعت شناسایی شده و می‌توان برای درمان آن اقدام کرد.

✓ کوتاه و تمیز کردن مرتب ناخن ها از مشکلاتی مانند: رشد ناخن به سمت داخل، ایجاد عفونت قارچی، بوی بد پا و… جلوگیری می‌کند.

✓ احساس آرامش در پا بعد از پدیکور

پدیکور فوق العاده آرامش بخش می‌باشد. جدا از تأثیرات شادی بخش ماساژ، این روش یک گزینه عالی برای فکر کردن در زمان مطالعه و یا خوردن یک قهوه است تا ذهن شما استراحت کرده و برای مدتی از مشغله های زندگی دور شوید.

✓ حفظ کردن رطوبت پوست

یک پدیکور کامل شامل خیساندن پاهای شما در آب گرم و ماساژ پا با استفاده از روغن‌ها و لوسیون‌هاست. این کار به حفظ رطوبت و یک‌پارچگی پاهای شما کمک شایانی می‌کند و احتمال ابتلا به تاول، ترک‌های پوستی و سایر مشکلات را کمتر می‌کند. همچنین بسیار مهم است که کوتیکول ناخن را همیشه مرطوب نگه دارید تا از رشد ناخن‌ها با پشت یا انتهای شکاف جلوگیری کنید.

پدیکور و انواع مختلف آن چیست؟

کلمه پدیکور در زبان لاتین (Pedicure) به معنی درمان و مراقبت پا است. پدیکور یک نوع روش درمانی محسوب می شود که در کنار زیبایی ناخن به حفظ و سلامتی پوست پا نیز کمک می کند. این روش با ماساژ پا شروع می شود و با لایه برداری ملایم از پوست کف پا و فرم دادن به ناخن پا تمام می شود. انواع مختلف پدیکور به شرح زیر است.

پدیکور کلاسیک

نوع کلاسیک یکی از رایج ترین نوع پدیکور به حساب می آید و یکی از پرطرفدارترین نوع پدیکور می باشد و همچنان در بیشتر سالن های زیبایی از این روش استفاده می شود. ابتدا برای این منظور پاها را داخل حوض آب گرم به مدت ۳۵ دقیقه قرار می دهند و سپس با کمک سنگ پا یا سوهان مخصوص، پوست های مرده کف پا را می گیرند. سپس ناخن ها را سوهان کشی می کنند و فرم لازم به آن داده می شود. بعد از آن با اسکراپ، پاها را ماساژ داده تا سطح پوست تمیز و لایه برداری شود. در انتها بعد از شستن پا، تمام سطح پوست را مرطوب کننده زده و ماساژ می دهند. در نهایت به دلخواه شما بر روی ناخن پا لاک زده می شود.

پدیکور اسپا

پدیکور اسپا به مانند کلاسیک می ماند با این تفاوت که از روغن های معطر برای لایه برداری هنگام پدیکور انجام می شود. و همچنین در مخزن آب و یا حوض آب از کوکتل های مخصوص و یا جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی در سطح پوست استفاده می کنند. کوکتل‌های پدیکور دارای خواص بسیار زیادی نظیر کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری ها هستند.

پدیکور پارافین

در این روش از پارافین تراپی برای تسکین درد پا و آرامش و ریلکس کردن استفاده می شود. درمانی موثر برای بهبود درد عضلانی و گردش خون است. که همین امر باعث نرمی و لطافت پوست پا می شود. به طور کلی امروزه پارافین تراپی طرفداران بسیار زیادی میان خانم ها پیدا کرده است به ویژه خانم های جوان که به سلامت پوست خود اهمیت زیادی می دهند.

پدیکور با ژل

نوعی پودر است که داخل حوض آب یا مخزن دستگاه پدیکور ریخته می شود. این پودر بعد از مخلوط شدن در آب تبدیل به ژل می شود. پدیکور ژلی یا پدی ژل موجب نرم شدن پوست کف پا می شود. بعد از گذاشتن پا داخل ژل به مدت ۳۵ دقیقه، نوبت به لایه برداری و ماساژ با مرطوب کننده و یا روغن های گیاهی می رسد. در انتها با فرم دادن و سوهان کشیدن ناخن و لاک ژل زدن به ناخن های پا، پدیکور ژلی به پایان می رسد. لاک ژل ها در رنگ ها و نوع های مختلف برای زدن روی ناخن می باشد که ماندگاری آن ۲ الی۳ هفته است.

پدیکور ماهی

پدیکور ماهی یکی از بهترین روش های مراقبت پوست است. این روش که طرفداران خاص خودش را دارد، بدین گونه است که پاها را درون حوضچه ای از ماهی قرار می دهند وماهی ها پوست های مرده کف پا را می خورند این امر باعث می شود کف پا صاف و یکدست شود. این روش جدا از نرمی پوست، فواید بسیاری برای پوست دارد وهمچنین به کاهش بیماری پسوزیاریس کمک می کند. توجه داشته باشید که اگر پاهای شما زخم یا برشی داشته باشد نباید از این روش استفاده کنید و توصیه می شود افرادی که پاهای خود را اپیلاسیون و لیزر کرده اند بهتر است پدیکورماهی را بعد از گذشت ۲۴ ساعت انجام دهند.

پدیکور سنگ داغ

پدیکور با سنگ داغ برای تسکین درد و آرامش روح بسیار مفید است. ابتدا برای این منظور پاها را بعد از مرتب سازی و فرم دادن ناخن ها، در میان سنگ های داغ شده قرار می دهند. در این حالت گرمای سنگ ها باعث شل شدن عضلات شده و آرامش خاصی را احساس می کنید. این روش به دلیل خواب درمانی و رفع خستگی پا طرفدارن بسیاری دارد. مدت زمان پا داخل سنگ ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است بعد از آن پاها را با روغن گیاهی ماساژ می دهند. سنگ های مورد استفاده در این روش سنگ آتشفشانی، سنگ مرمر، سنگ سالت و سنگ بازآلت می باشد.

پدیکور نمک

در این روش، از حوض آب پر از نمک استفاده می شود. نمک مورد استفاده در این روش، نمک های دریا، نمک صورتی هیمالیا، نمک اپسوم یا نمک حمام است. پدیکور نمک باعث افزایش گردش خون شده و دردهای عضلانی را کمتر می کند. اگر پدیکور نمک به طور مداوم انجام شود، به افزایش رطوبت پوست و کاهش خشکی کمک می کند.

پدیکور با کوکتل

یکی از روش‌هایی که می‌تواند انجام پدیکور پا را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کند، استفاده از کوکتل پدیکور است.

کوکتل پدیکور توپ‌هایی دست ساز است که در رنگ‌ها و عطرهای مختلف ارائه می‌شوند، کوکل پدیکور حاوی انواع نرم‌کننده‌ها و مواد مغذی برای پوست پا است.سرشار از پتاسیم و سایر مواد معدنی و روغن‌ های مورد نیاز پوست و عصاره گیاهان است. کوکتل‌ های پدیکور نقش مهمی در ترمیم پوست پاهای آسیب دیده دارد و با لایه برداری پوست پاها، سبب آرام بخشی و نرم و لطیف شدن پوست، از بین رفتن بوی بد پاها و همچنین بهبود جریان خون در نواحی دور ناخن خواهد شد.تنها کافی است تا این کوکتل‌ها را در آب ولرم قرار دهید. کوکتل‌های پدیکور پا در آب به صورت جوشان حل می‌شوند و عطر و بویی فوق‌العاده دارند. این کوکتل‌ها که از نمک دریایی و مواد گیاهی درست شده‌اند فواید بسیاری دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– حاوی انواع مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم هستند که روی سلامتی پوست اثر قابل ملاحظه‌ای می‌گذارند.

– به بهبود التهاب پوستی، سوزش و جوش کمک می‌کنند.

– باعث به وجود آمدن تعادل در چربی پوست شده که این کار باعث کوچک شدن منافذ عمیق پوستی می‌شود.

– نمک دریایی موجود در این کوکتل‌ها به عنوان یک لایه‌ بردار عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

– به روند آب رسانی به پوست شما کمک قابل توجهی می‌کند.

– به درمان ترک‌های پوستی و کف پا کمک می‌کند.

جهت رزرو ساعت و روز پدیکور در مجموعه تخصصی نهایت براحتی میتوانید از منوی رزرو آنلاین وب سایت این کار را انجام دهید یا با شماره تلفن : 44071439- 021 تماس حاصل نمایید تا پذیرای حضور شما عزیزان باشیم.