کاشت پلی ژل چیست؟

کاشت ناخن با پلی ژل یا ژل پمادی(پمپی) یکی از راه های جذاب کاشت ناخن هستند که با غلظت بالا مناسب برای انواع سایز ناخن است

پلی ژل جزو هارد ژل ها ( hard gel ) می باشند. پلی ژل ها دارای رنگبندی متنوعی می باشند و به شما این امکان را می دهند که رنگ بیس ناخن هایتان را بر اساس رنگ پوست و شکل ناخن هایتان انتخاب کنید.پلی ژل ناخن دارای کیفیت بسیار خوب و غلظت بالایی می باشد. کاشت ناخن با پلی ژل دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارد و به راحتی لب پر یا شکسته نمی شود. پلی ژل های کاشت ناخن معمولا به صورت تیوپی عرضه می شوند و رنگبندی متنوعی دارند.

کاشت پلی ژل را می‌توان به سه روش فریم، قالب، و تیپ روی بافت طبیعی ناخن انجام داد.

پلی ژل علاوه بر کاربرد آسان و مقاومت بالا به صدف ناخن نیز آسیب نمی رساند و برای افرادی که بوی لیکوئید (مونومر) اذیتشان می کند نیز مناسب است.

 

رنگبندی این ژل ها با هم متفاوت است که همین موضوع باعث می شود اکثرا در انتخاب آن ها دچار تردید شوید

ژل اکریلیک : رنگ نسبتاً مات

ژل سفید : رنگ سفید

ژل هپی : رنگ صورتی براق ( هلویی )

در موارد ذکر شده ژل هلویی به علت نزدیکی رنگ آن با رنگ ناخن بیشتر طرفدار دارد.

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با روش پلی ژل

نیپر

از نیپر برای گرفتن پوست های اضافه دور ناخن و جداسازی استفاده می شود. این ابزار بیشتر هنگام مانیکور کاربرد دارد و ناخن کار باید توجه داشته باشد که به اندازه کافی از آن استفاده کند تا باعث ایجاد عفونت روی ناخن نشود.

سوهان دستی

از سوهان دستی برای فرم دهی با ناخن هاس استفاده می شود و مقدار زبری آن ها متفاوت است. روی سوهان های دستی معمولاً اعدادی نوشته می شوند که نشان گر میزان زبری آن هاست. هرچقدر این عدد کمتر باشد سوهان زبرتر خواهد بود.

دستگاه خشک کن ( UV, LED, UV-LED )

دستگاه خشک کن UV یا LED یکی از ضروری ترین لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل می باشد که معمولا فقط در این روش کاشت کاربرد دارد. بعد از انجام کاشت ناخن پلی ژل ناخن ها را به مدت ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه درون این دستگاه قرار می دهند تا مواد آن خشک شود.

بافر ( Buffer )

از این محصول نیز برای هموار کردن سطح کاشت ناخن استفاده می شود. باید توجه داشت که هنگام استفاده به صدف ناخن آسیبی نرسد تا مواد کاشت به درستی روی ناخن بنشینند.

ضد قارچ

این محلول را قبل از اینکه روند کاشت ناخن شروع شود باید روی ناخن قرار دهید تا از ایجاد قارچ و باکتری روی آن جلوگیری کند.

پلی ژل

ماده پایه کاشت ناخن به روش پلی ژل می باشد و بصورت تیوپی تولید می شود. با استفاده از قلم آن را روی سطح ناخن پخش می کنند.

عقب زن

استفاده از این ابزار باعث می شود کوتیکول های ناخن به عقب بروند و ناخن سطح بیشتری برای انجام کاشت داشته باشد در نتیجه زیباتر شود. استفاده از عقب زن در مرحله مانیکور انجام می شود.

سوهان برقی

یکی دیگر از لوازمی که در کاشت ناخن با روش پلی ژل زیاد استفاده می شود سوهان برقی می باشد. نام دیگر این محصول میکرووتور ( micromotor ) می باشد و در مدل های مختلف با کاربرد و قدرت های مختلف تولید می شود.

کاتر ( Cutter )

از این وسیله برای بریدن اضافات تیپ استفاده می شود

قلم تخت کار با ژل

از این قلم برای گذاشتن مواد روی ناخن استفاده می شود و بسیار مهم است که جنس موی قلم و کیفیت ساخت آن قابل قبول باشد. درصورتی که این اتفاق نیافتد ممکن است هنگام گذاشتن مواد، مواد از قلم جدا شود و طرح را بهم بریزد

پولیش ( Polish )

ممکن است مشتری دیزاینی برای ناخن خود نخواهد. بعد از استفاده از بافر برروی ناخن از پولیش استفاده می شود تا سطح ناخن درخشان باشد حتی اگر طرحی نداشته باشد

پرایمر ( Primer )

برای چسباندن مواد به سطح ناخن از پرایمر ها استفاده می شود. پرایمر ها در سه دسته بندی تولید می شوند که بر اساس اسیدی بودن آن ها مشخص می شود. اسید بیشتر در پرایمر چسبندگی بیشتری به همراه دارد اما آسیب بیشتری نیز به ناخن می رساند. در کاشت پلی ژل اما از بیس کات ژل استفاده می کنند که همان کاربرد پرایمر را دارد.

کلینزر ( Cleanser )

پد کلینزر محصولی است که از آن برای از بین بردن چربی های ناخن استفاده می کنند. یکی دیگر از موارد استفاده آن زمانی است که تمامی مواد را روی ناخن گذاشته ایم و آن را درون دستگاه قرار داده ایم اما مواردی ناهمواری روی ناخن وجود دارد و کامل خشک نمی شود. در این موارد پد کلینزر را که به مایع کلینزر آغشته است روی سطح ناخن پولیش شده می کشیم تا نوچی از بین برود.

مزایای کاشت پلی ‌ژل

✓ به دلیل آن که در مواد گذاری ناخنکار دقت بسیاری دارد، مدت زمان سوهان کشی آن کم ‌تر است.

✓ کاشت پلی‌ژل در مقایسه با دیگر کاشت‌‌ها انعطاف‌پذیرتر بوده و دیرتر می‌‌شکند.

✓ به دلیل عدم استفاده از لیکوئید در این کاشت، بوی تندی نداشته و آسیبی به بدن افراد حاضر در آن‌جا وارد نمی ‌کند.

✓ کاشت پلی ‌ژل به دلیل ظرافتی که دارد بسیار طبیعی به نظر می‌‌رسد.

✓ مواد کاشت پلی ‌ژل حساسیتی ایجاد نمی‌ کند بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

✓ این نوع کاشت را می‌‌توان به عنوان کاور ناخن نیز به کار برد.

✓ به دلیل آن که سوهان ‌کشی کمی دارد ، زمان کم‌ تری صرف آن می‌شود.

معایب کاشت پلی ‌ژل

✘ مواد پلی ‌ژل در مقایسه با دیگر مواد گران ‌تر بوده به همین دلیل قیمت آن نیز بالاتر است.

✘ مواد این کاشت بدون دستگاه UV خشک نمی ‌شود و اگر دستگاهی نباشد نمی توان این کاشت را انجام داد.

✘ دستگاهی که در کاشت پلی ‌ژل استفاده می‌شود دارای اشعه ماورا بنفش بوده که برای پوست مشتری بسیار ضرر دارد.

✘ برای ریموو این کاشت حتما باید به سالن مراجعه کرد.

✘ حین جداسازی مواد، ناخن ممکن است ضعیف شود.

روش ریمو پلی ژل

برای ریمو کاشت پلی ژل روش های مختلفی وجود دارد. میتوان با استفاده از سوهان برقی یا سوهان دستی کاشت پلی ژل را از روی ناخن ها برداشت. از دیگر روش های ریموو کاشت پلی ژل از روی ناخن های طبیعی میتوان به روش استون و پنبه اشاره کرد. در این روش مقداری پنبه را به استون آغشته کرده و با استفاده از فویل پنبه ها را روی ناخن ها ثابت کنید. بعد از این که چند دقیقه گذشت، مواد ژل از ناخن ها جدا میشود. البته بیشتر ناخن کارها امروزه از ابزارهای مخصوصی مثل نیل آف ریموور استفاده میکنند. طراحی نیل آف ها ریموور مثل گیره های کوچکی است که روی ناخن ها قرار گرفته و عملکردی مانند فویل دارند.

جهت رزرو ساعت و روز کاشت اکرلیک در مجموعه تخصصی نهایت براحتی میتوانید از منوی رزرو آنلاین وب سایت این کار را انجام دهید یا با شماره تلفن : 44071439- 021 تماس حاصل نمایید تا پذیرای حضور شما عزیزان باشیم.