لمینت ناخن چیست؟

اگر شما به ناخن های طبیعی خودتان علاقه دارید، شکل و اندازه‌ی ناخن‌هایتان یکدست است و از فرم ناخن هایتان هم راضی هستید اما ناخن‌هایتان از سلامت چندانی برخوردار نیستند؛ کاور کردن ناخن برای شما معجزه می‌کند.

لمینت یا به اصطلاح کاور کردن ناخن، یکی از اقدامات پرطرفدار این روزها برای زیباتر ساختن ناخن‌های طبیعی است. این اقدام علاوه بر جنبه‌ی زیبایی، به نوعی به تقویت ناخن کمک کرده و ناخن های آسیب‌دیده را مستحکم‌تر می‌کند.در لمینت برخلاف کاشت، خبری از مواد ضخیم حساسیت‌زا نیست و هرگز ناخن‌های شما حالت پودری و ضخیم ناخن‌های کاشته شده را بر خود نخواهند گرفت.همچنین لمینت ناخن مانند آمبره ناخن، فرنچ ناخن و دیسکوژل ناخن موجب زیباتر شدن ناخن های شما می‌شود.

لمینت کردن ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت ناخن میتواند برای هر خانمی از جمله کسانی که در انبارها و شرکتهای تولیدی هستند و ناخن های آنها در معرض آسیب و شکستگی است مناسب باشد. چرا که ناخن های ضعیف شده به راحتی شکافته شده و می‌شکنند. با انجام لمینت، لبه ها و سطح ناخنها، محکم و مهر و موم می‌شوند. بنابراین با استفاده از لمینت از شکستن احتمالی ناخن ها جلوگیری می‌شود.

بعد از ریموو کردن مواد که ناخن ها نازک و شکننده می شود، جهت استحکام بخشیدن به صدف ناخن از لمینت استفاده کرد.

افرادی که صدف ناخن طبیعی دارای پستی و بلندی می باشد که با این روش به خوبی می توان ایرادات صدف ناخن را بدون آسیب به آن بر طرف کرد.

در برخی افراد ناخن ها به دلایل مختلفی دچار ترک یا نا همواری می شوند که جلوه زیبایی ندارد. با استفاده از لمینت ناخن می توانید با پوشش این عیوب، ظاهر ناخن هایتان را جذاب کنید.

لوازم لمینت ناخن چیست ؟

– پرایمر مخصوص ناخن

– دستگاه uv

– پد الکلی

– ابزار مانیکور (ناخن‌گیر، سوهان، کاتر و گوشت گیر)

– محلول ضدقارچ

– پرایمر

– ژل پایه یا بیس

– مواد لمینت

انواع لمینت ناخن

لمینت ناخن به وسیله سرم: در این روش از انواع لمینت ناخن، تمرکز بر روی رشد و بهبود کوتیکول ناخن است. در این روش از ضد قارچ بر روی سطح ناخن استفاده میشود. استفاده از سرم در لمینت ناخن، علاوه بر زیبایی، ضد عفونی کردن و محافظت بیشتری را برای ناخن ها به همراه دارد.

لمینت ناخن به روش بیوژل : قبل از انتخاب این روش، بهتر از آموزش انتخاب بهترین شکل ناخن را مطالعه کنید. استفاده از بیوژل، یکی از روش های لمینت ناخن است که یک لایه محکم برای محافظت بیشتر از ناخن را به همراه دارد. در این روش، بیوژل های مخصوص را بر روی ناخن کشیده و سپس با استفاده از لامپ های UV این لایه را بر روی ناخن خشک میکنند.

استفاده از موم برای لمینت ناخن: یکی دیگر از انواع روش لمینت کردن ناخن ها، استفاده از موم است. در این روش، موم را بر روی پارچه ای تمیز و یا اسفنج قرار داده و بر روی ناخن های تمیز شده، قرار می‌دهند.

مراحل انجام کاور ناخن

مرحله اول، مانیکور ناخن است.

بعد از سوهان‌کشی، محلول ضد قارچ را روی سطح ناخن بزنید.

پس از خشک شدن ضد قارچ، پرایمر را بر روی صدف ناخن زده و اجازه دهید به مدت ۳۰ ثانیه در دستگاه UV خشک شود (پرایمر نقش زیرسازی برای بهتر چسبیدن مواد به ناخن را دارد).

در مرحله بعد، ژل بیس را روی ناخن بزنید؛ ژل بیس را کمی محکم‌تر و با دقت‌تر روی ناخن زده و مجددا دست‌ها را ۳۰ ثانیه در دستگاه UV قرار دهید.

حال لمینت کردن ناخن آغاز می‌شود؛ مواد لمینت را مانند لاک به نازکی روی ناخن‌ها اعمال کنید. معمولا این مرحله را تا ۳ مرتبه تکرار می‌کنند؛ در هر مرحله ناخن را دو دقیقه در دستگاه UV خشک کرده و لایه بعدی را اعمال کنید.

نکته:

لازم است پس از اتمام کار یک پد یا پنبه الکی را محکم روی ناخن بکشید تا ناخن برق افتاده و حالت چسبندگی آن از بین برود.

اصلاح و ترمیم لمینت ناخن

اگر ناخن لمینت شده به اصلاح نیاز داشته باشد، می‌توان آن را به دو روش انجام داد:

برای اصلاح ناخن به پاک کردن لایه‌های چربی روی ناخن نیاز دارید. بعدازاینکه با مواد پاک‌کننده این کار را انجام دادید می‌توانید یک لایه جدید از ژل بازسازی‌کننده را روی ناخن اعمال کنید.

در روش دوم می‌توانید بیوژل را در ناحیه‌ای که ناخن رشد کرده قرار بدهید و قسمت‌های برآمده را با پولیش صاف کنید.

نحوه ریمو کردن یا برداشتن لمینت ناخن

برای انجام کار باید پنبه را به استون آغشته کرده و آن را بر روی ناخن خود قرار دهید. سپس یک تکه فویل کوچک را دورتادور ناخن خود بپیچید، به‌طوری‌که کاملاً روی پنبه را بپوشاند تا استون از روی آن تبخیر نشود. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ناخن خود را چک کنید. اگر لمینت کاملاً جدا شده بود که هیچ، وگرنه بگذارید پنبه چند دقیقه دیگر روی ناخنتان بماند. در آخر هم دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

 

مزایا و فواید لمینت ناخن

✓ ظاهر زیبا و سالم در سطح ناخن

✓ عدم درد و ناراحتی ناخن در طول انجام لمینت

✓ در این تکنیک چون ناخن ها با دستگاه های سوهان برقی، سوهان کشی نمی شوند، صدف ناخن ها سالم می‌ مانند.

✓ استفاده از مواد بدون بو مزیت دیگری است که لمینت ناخن دارد. لمینت ناخن برخلاف سایر تکنیک های کاشت از موادی نظیر لیکویید که بوی تند و زننده ای دارد، استفاده نمی کند.

✓ داشتن ناخن هایی مرتب و زیبا به مدت طولانی :در لمینت ناخن از آن جایی که هیچ لایه ضخیمی از مواد، روی ناخن قرار نمی گیرد و فقط یک لایه نازک روی آن ایجاد می شود، ظاهر طبیعی ناخن ها حفظ می شود.

✓ از بین بردن بی نظمی‌ها و سایر نقص‌های سطح ناخن :به خوبی می تواند سطوح ناهموار، موج دار و روزنه دار ناخن که در اثر ژنتیک، حادثه یا هر علت دیگری پدید آمده اند، را پوشش دهد و ناخن هایی زیبا و بی نقص را به شما هدیه کند.

✓ برای لمینت کردن ناخن ها چون از مواد سبکی استفاده می شود و تنها یک لایه نازک روی سطح ناخن ایجاد می شود، به هیچ عنوان احساس سنگینی پیدا نخواهید کرد.

✓ مهم ترین مزیت لمینت ناخن، قدرتی است که در افزایش استحکام ناخن ها دارد. با لمینت کردن روی ناخن هایتان لایه ای نازک ایجاد می شود، که همین لایه نازک استحکام ناخن هایتان را چند برابر می کند و شما را از شر شکننده بودن ناخن هایتان راحت می کند.

✓ هزینه لمینت کردن ناخن از بسیاری از خدمات ناخن نظیر کاشت کمتر ‌است و دلیل آن هم استفاده از مواد ارزان ‌تر است.

معایب لمینت ناخن

✘ عفونت قارچی؛ یکی از عوارض لمینت ناخن

✘ نازک شدن و شکنندگی ناخن

✘ در این روش روی سطح ناخن با مواد پوشانده می شود، اکسیژن ‌رسانی به صدف ناخن کاهش می ‌یابد. همین امر در ادامه منجر به تغذیه نامناسب ناخن می‌ شود که باعث کاهش رشد ناخن می ‌شود.

جهت رزرو ساعت و روز کاشت اکرلیک در مجموعه تخصصی نهایت براحتی میتوانید از منوی رزرو آنلاین وب سایت این کار را انجام دهید یا با شماره تلفن : 44071439- 021 تماس حاصل نمایید تا پذیرای حضور شما عزیزان باشیم.