کاشت ناخن پودر اکرلیک

کاشت ناخن، یکی از روش هایی است که می تواند زیبایی دست ها را افزایش دهد مقاومت آن ها را در برابر شکستگی یا لب پر شدن بالا ببرد. کاشت ناخن پودری یا اکریلیک یکی از متداول ترین و بهترین روش های کاشتن ناخن است کاشت ناخن با پودر با استفاده از پودر و مایع اکریلیک انجام می شوداین دو محصول (به ترتیب به نام‌های مونومر و پلیمر شناخته می‌شوند) در کنار هم یک توپ نرم را تشکیل می‌دهند که می‌تواند به شکل ناخن درآید. در این روش به وسیله پودر اکریلیک (با رنگهای تعریف شده) و لیکوئید به ساخت لایه ای محکم از ترکیب این دو ماده پرداخته شده و به وسیله پرایمر در زیر سازی ناخن و سوهان کشی های مختلف در سطح کاشته شده می توان استحکام و همچنین فرم زیبای ناخن ها را تضمین نمود.

ابزار مورد نیاز برای کاشت ناخن اکریلیک

> مایع یا لیکوئید اکریلیک

> پودر اکریلیک

> ظرف کوچک برای مایع اکریلیک

> قلم مو

> فرمر یا قالب

> پوشر کوتیکول

> سوهان برفی و دستی

> پرایمر

> تاپ کت

انواع پودر کاشت ناخن

✔ پودر کاشت صورتی یا پینک

همانطور که از نام آن پیداست،این پودر ها در حالت خشک معمولا به رنگ صورتی ملایم هستند، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید (و پولیش شدن) شفاف میشوند و زمینه ملایمی از رنگ صورتی خواهند داشت. خاصیت پوشانندگی (کاور کردن) ندارند و سطح زیرین را با جزییات نشان میدهند و تنها با داشتن زمینه ملایمی از رنگ صورتی، حالتی طبیعی و شفاف به کاشت میدهند. معمولا برای کاشتهای ساده استفاده میشود تا نمای طبیعی ناخن حفظ شود خانواده پودر های پینک از نظر تفاوت تناژ صورتی به دسته های وسیعی تقسیم میشوند و با توجه به میزان کم یا زیاد بودن تناژ صورتی، اسامی مختلفی را در هر برند به خود اختصاص میدهند.

کاربردهای پودر صورتی طبیعی

– کاشت ناخن و کاور ناخن طبیعی : پودر صورتی طبیعی پس از کاشت سوهان کشی رنگی نزدیک به ناخن دارد و بسیار طبیعی و زیبا دیده می شود از این رو در کاشت ها و کاورهای طبیعی ناخن بسیار طرفدار دارد.

– کاشت فرنچ ثابت : برای افرادی که به بیس شفاف برای فرنچ ناخن علاقه دارند، پودر صورتی طبیعی جایگزین پودر هلویی در کاشت فرنچ ثابت می باشد.

✔ پودر کاشت کریستالی

پودرهای کریستالی در حالت خشک سفید هستند و پس از این که با مواد کاشت مخلوط می شوند و روی ناخن قرار می گیرند به حالت شیشه ای در می‌آیند. این پودرها کاملا بی رنگ هستند و جزئیات سطح زیرین خود را نشان می دهند. از این پودرها در کاشت های شیشه ای و کریستالی استفاده می شود.

به هیچ وجه قابلیت پوشانندگی (کاور کردن) ندارد و هیچ رنگی نیز ندارد معمولا برای پوشاندن کاشت هایی استفاده میشود که مایلیم جزییات نمایش داده شوند و تغییر رنگ نیز نداشته باشند، اما سطح صاف و صیقلی باشد. (مثلا لایه آخری در کاشت گریم که وظیفه یکدست کردن سطح و ایجاد قوس را دارد)

 

✔ پودر کاشت کاور

پودرهای کاشت کاور در سه رنگ صورتی، کرم، و هلویی وجود دارند. این پودرها پوشانندگی بالایی دارند و برای کاور ناخن استفاده می شوند. رنگ هلویی پودرهای کاور بسیار طبیعی و زیبا هستند و مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته اند.

پودرهای کاور به سه دسته “هلویی” “صورتی” و “کرم” تقسیم میشوند و جهت پوشش کامل ناخن ها استفاده می شود به طوری که پس از سوهان کشی و پولیش ناخن، جزئیات زیرین کاشت دیده نشده و مناسب افرادی است که دوست دارند صدف طبیعی ناخن شان دیده نشود. این پودرها پس از ترکیب شدن با لیکویید (و حتی پس از پولیش شدن) کاملا حالت غیر شفاف و پوشاننده دارند و اجازه نمیدهند چیزی از سطح زیرین آنها دیده شود. از پودر های کاور یا پوشاننده در مواردی استفاده میشود که لازم است سطح زیرین کاملا پوشانده شود و غیر قابل دید باشد. همچنین از این پودر در صدف سازی ناخن ها در گریم ناخن استفاده می شود که ناخن کار باید به ساخت صدف مصنوعی برای متقاضی بپردازد.

✔ پودر کاشت رنگی

این پودرها در تناژهای رنگی مختلفی تولید می شوند و برای تزئین و زیباتر شدن ناخن ها کاربرد دارند. پودرهای رنگی بسیار شبیه به پودرهای اکریلیک هستند، با این تفاوت که به دلیل رنگ های زیبا به تنهایی نیز قابل استفاده می باشند.

پودرهای رنگی کاشت ناخن با فرمولاسیون یکسانی با پودرهای معمولی بوده و برای آماده شدن نیاز به لیکوئید معمولی دارند و این امکان را به ما می دهند که انواع طرح های دایمی را با استفاده از این پودرها در دل کاشت ناخن پودری ایجاد کنیم. از این پودرها معمولا برای دیزاین و طراحی های زیبا استفاده می شود. طیف رنگی این پودرها شامل انواع رنگ هاست و محدودیتی ندارد و این پودرها در تمامی تناژهای رنگی وجود دارند و معمولا در موارد تزیین و دیزاین و… استفاده میشوند. و از نظر ماهیت کاملا مشابه با پودرهای اکریلیک کاشت هستند. معروف ترین پودر رنگی اکریلیک، پودر سفید است که از آن جهت فرنچ دایمی ناخن (تا ترمیم بعدی) استفاده می شود .

✔ پودر کاشت ناخن هلویی

مدل اکریلیکی یا پودری،یکی از دو فناوری معروف در زمینه کاشت ناخن می باشد.
اجزای اصلی مورد استفاده در مدل پودری شامل مونومرها یا ( لیکوئیدها ) و پودرهای اکریلیکی بوده که هنگام ترکیب با یکدیگر، لایه اکریلیکی قوی را ایجاد می کند.
البته برای ایجاد چسبندگی بهتر ترکیب این مواد روی ناخن از پرایمر که اصطلاحا چسب مواد هم گفته میشود استفاده کنید.
از ضد قارچ نیز برای جلوگیری از عفونت و از بین رفتن چربی روی ناخن قبل از کار استفاده کنید.

این مدل پودر هم برای کاشت ناخن استفاده می شود که در طیف رنگی مختلفی از تیره به روشن را می توانید مورد استفاده قرار دهید؛ البته در ایین طیف رنگی پودر هلویی شاین دار هم دیده می شود. این مدل پود پس از انجام مرحله مواد گذاری و یا سوهان کشی می تواند که ناخن را به صورت کامل کاور کند و لایه زیرین و جزئیات را به نمایش نگذارد. بنابراین زمانی از این پودر استفاده می شود که مشتری نمی خواهد پس از کاشت ناخن صدف آن را ببیند

✔ پودر کاشت دیپ (بدون نیاز به لیکوئید)

این پودرها نیازی به لیکوئید و سوهان کشی بعد از کاشت ندارند. تنها کافی است بعد از زدن بیس کت، ناخن هایتان را خشک نکنید و انگشت خود را بلافاصله به صورت عمودی و 45 درجه درون پودر کاشت دیپ فروببرید و در دستگاه خشک کنید. پودرهای دیپ نیز دارای رنگ ها و مدل های مختلف (کلیر، رنگی، اکلیلی، حرارتی، نئون) هستند.

این روش ترکیبی از دو روش کاشت ناخن با پودر و ژل است؛ به این‌ ترتیب که ناخن‌کار ماده‌ای ژلی را مانند لاک روی ناخن‌تان می‌زند؛ سپس با ناخن شما را در یک ظرف پودر فرو می‌برد که پودر روی ناخن بچسبد: Dip در انگلیسی به معنای خواباندن شیئی در یک ماده دیگر است.

✔ پودر کاشت ناخن نئون

پودرهای نئون از انواع پودرهای فانتزی و بسیار جذاب هستند که برای دیزاین‌ها بلک‌لایت استفاده می‌شوند و طرفداران خاص خودشان را دارند. پودر کاشت نئون نیازی به استفاده از لیکوئید و سوهان‌كشی پس از کاشت ندارد و به همین خاطر آلرژی‌زا نیست و برای افراد دارای پوست‌های حساس گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای استفاده از آن تنها به یک دستگاه uv نیاز دارید. این پودر کاشت جذاب در بلک لایت و نور uv تلألؤی بی‌نظیری دارد و رنگ زنده و خاصی را به نمایش می‌گذارد.

✔ پودر کاشت حرارتی

پودرهای حرارتی از جدیدترین انواع پودر کاشت ناخن هستند که با قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد و گرم تغییر رنگ می‌دهند و طیف رنگی بسیار متنوع و زیبایی ایجاد می‌کنند. همین امر سبب شده که این پودرها محبوبیت زیادی داشته‌ باشند. پودر کاشت دیپینگ و اکرلیک حرارتی ، در دماهای متفاوت تغییر رنگ می‌دهد . پودر کاشت دیپینگ ماندگاری و استحکام بیشتری نسبت به لاک ژل دارد و برای استفاده از آن تنها به یک دستگاه uv نیاز دارید.

✔ پودر کاشت کروم

پودر کاشت ناخن کروم کلیر یکی از جدیدترین و پرطرفدار ترین مدل های طراحی ناخن است . پودر کروم این امکان را فراهم می سازد که روی ناخن حالت براق و آینه ای به وجود بیاید . پودر های کروم این ویژگی را دارند که روی هر مدل و هر رنگ لاک قابل استفاده باشند .نمای نهایی پودر های کروم ناخن وابسته به رنگ لاکی است که زیر آن استفاده می کنید و به طیف رنگی آن نزدیک می شود.

یک طراحی آیینه‌ای و براق برای بسیاری از خانم ها جذاب و دوست داشتنی می باشد. طراحی با کروم یکی از پرطرفدارترین مدل‌های طراحی ناخن می باشد. در این روش معمولا از پودر کروم بر روی ناخن استفاده می‌شود و حالت فلزی و بسیار براق و زیبایی را برای ناخن‌های ایجاد می‌کنند.

✔ پودر کاشت اکلیلی

پودرهای اکلیلی یا شاین یکی از جذاب‌ترین و زیباترین انواع پودر کاشت ناخن هستند و در میان بانوان جوان محبوب است. درون این پودرها، اکلیل‌های ریزی وجود دارد که شما را از لاک‌های اکلیلی بی‌نیاز می‌کند.

می توانید از پودر اکلیلی جهت کاشت ناخن،دیزاین برجسته و یا ساختن گل چینی استفاده نمایید.این نوع کاشت معمولا به دوصورت انجام می شود. در روش اول با کاشت فرنچ ترکیب می شود و در حالت دوم با کاشت پودر ترکیب می شود.

روش اول : در این حالت در ابتدا هنگامی که زمینه های لازم برای کاشت آماده شد. (پس از انجام مانیکور) اکلیل مخصوص که به شکل ها و انواع مختلفی در بازار موجود است به هر شکلی که دوست دارید و در تخصصتان است، بر روی ناخن بچسبانید و کارکاشت را انجام دهید.

برای جلوه و زیبایی بیشتر بهتر است این کار به صورت فرنچ انجام شود تا هم ترمیم به آسانی انجام شود و هم مشتری به رضایت بیشتری برسد.

روش دوم : در روش دوم هم همانطور که اشاره کردیم اکلیل را با پودر کاشت مخلوط می کنید. و کار میکس را انجام می دهید. بعد از کاشت آن را به طرح دلخواه برنید و در نهایت کاور ژل بزنید. مراحل انتهایی کار را به آخر برسایند.

مزایا کاشت اکریلیک ناخن

✓ اکرلیک ناخن برای خانم‌هایی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند مناسب است.

✓ این ماده می‌تواند تا ۴ هفته دوام داشته باشد.

✓ در برابر آسیب بسیار سخت و مقاوم است.

✓ سطح صافی را برای لاک و طرح ناخن ایجاد می‌کند.

✓ مشتریان می‌توانند طول ناخن خود را انتخاب کنند.

✓ اکرلیک‌ها برای خانم‌هایی که عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند، خوب است. زیرا جویدن آن‌ها سخت است و بنابراین کمک می‌کند که این عادت ترک شود.

معایب کاشت اکریلیک ناخن

 کاشت اکریلیک ناخن می تواند باعث ایجاد عفونت های قارچی روی ناخن شود.

 پودر استفاده شده در ساخت ژل اکریلیک دارای گاز و بوی تند و سمی است که استشمام آن برای ریه مضر است.

 ژل اکریلیک باید در معرض هوای آزاد خشک شود؛ به همین دلیل روند انجام آن طولانی تر و کندتر می باشد.

 ضخامت این روش از کاشت روی ناخن های طبیعی بیشتر از سایر روش های کاشت ناخن می باشد.

 اکرلیک ناخن می‌تواند به ناخن طبیعی شما آسیب برساند.

 به نظر می‌رسد که گاهی اوقات ظاهر مصنوعی‌تری نسبت به ژل ناخن دارند.

 فرآیند قرار دادن اکرلیک بر روی ناخن شامل استفاده از مواد شیمیایی و بخارهای ناخوشایند است. این بخارها می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و آلرژی شود.

 برخلاف مانیکورهای معمولی، اکریلیک ناخن به راحتی پاک نمی‌شود و باید در استون که به طور بالقوه مضر است، آغشته شود.

 اکرلیک ناخن هر ماه نیاز به ترمیم دارد که این به معنی هزینه است.

نحوه استفاده از پودر اکرلیک با لیکوئید

– با پوشر، کوتیکول خود را به عقب برانید و بسترسازی ناخن را به طور کامل انجام دهید.

– ضدقارچ را روی ناخن‌هایتان بزنید.

– مقداری از پودر کاشت را با لیکوئید ترکیب کنید.

– مواد را با قلم روی ناخن بگذارید و به آن فرم دهید.

– پس از خشک شدن، سوهان‌کشی و دورگیری را انجام دهید.

– از یک لایه تاپ کات برای دوام بیشتر استفاده کنید و انگشتان خود را در دستگاهuv قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

 

نحوه گل‌سازی با پودر دیپینگ و اکرلیک

مقداری از پودر کاشت را با لیکوئید ترکیب کنید.

مواد را با قلم روی ناخن بگذارید و به آن شکل موردنظر خود را بدهید.

با نوک قلم، مواد را فشار دهید تا علاوه بر فرم گرفتن، به سطح ناخن بچسبد.

به تعداد گلبرگ‌ها یا دیگر اجزای شکل مورد نظر خود، این کار را تکرار کنید و در هر مرحله اجازه دهید، شکل قبلی خشک شود.

یک لایه تاپ کت بزنید و ناخن‌های خود را در دستگاه uv خشک کنید.

 

نحوه استفاده از پودر کاشت ناخن

قبل از استفاده از پودر اکریلیک حتما با لاک پاک کن هر گونه لاک روی ناخن را پاک نمایید تا سطح ناخن کاملا تمیز باشد.

مانیکور و زیرسازی اولیه قبل از کاشت ناخن را انجام دهید و با کشیدن بافر نرم روی سطح ناخن درخشش و چربی آن را از بین ببرید.

در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کاشت با پودر اکریلیک را مستقیما روی ناخن طبیعی و با نصب فرمر انجام دهید یا بعد از تیپ گذاری روی ناخن کاشت را انجام دهید.

پس از نصب فرمر یا تیپ، ضد قارچ بزنید و بعد از آن یک لایه پرایمر روی کل بستر ناخن بزنید تا مواد کاشت بهتر به آن بچسبد و از بلند شدن کاشت جلوگیری شود.

قلم مخصوص کاشت پودر را داخل محلول لیکوئید فرو کنید. دقت داشته باشید که روی قلم نباید هیچ گونه آلودگی یا مواد اضافی باشد. می توانید برای مطمئن شدن از این امر، قبل از موادگذاری چندین بار قلم را داخل لیکوئید نمایید و روی یک دستمال کاغذی یا پد بدون پرز بکشید تا اگر موادی روی آن چسبیده بود، پاک شود. سپس نوک قلم را به آرامی روی سطح پودر بگذارید و به اندازه کافی پودر بردارید. مواد را روی سطح ناخن قرار داده و با قلم آن را پخش کنید. مواد گذاری را هم می توانید به صورت تک مرحله ای انجام دهید که کاشت وان بال نامیده می شود و هم اینکه سطح ناخن را به سه قسمت تقسیم نمایید و هر بار با گذاشتن مواد در یک قسمت، کل سطح ناخن را کاور نمایید.

اجازه دهید اکریلیک روی ناخن کامل خشک شود. سپس با سوهان برقی سطح ناخن را صاف و یکدست کنید و با سوهان دستی لبه های آن را فرم دهید.

در آخر روی آن را لایه ای تاپ شاین یا لاک بزنید.

اکرلیک ناخن چه مدت دوام می‌آورد؟

اگر کسی با دستان خود زیاد کار کند، اکرلیک ناخن برای او دوام زیادی نخواهد داشت. اما اکریلیک ناخن به طور کلی دو یا سه هفته دوام دارد و باید بخش‌های خالی را که با رشد ناخن‌های طبیعی ایجاد می‌شود، پر کنید.

بسته به سرعت رشد ناخن های هر فرد، ممکن است زودتر نیاز به ترمیم داشته باشد. طول عمر کاشت آکریلیک هم مانند کاشت ژل و ژلیش ناخن به رعایت اصول کاشت و نگهداری از آن بستگی دارد.

آیا اکرلیک ناخن، به ناخن‌های شما صدمه می‌زند؟

در صورت استفاده از اکریلیک‌های بسیار بلند یا سفت احتمال ایجاد عفونت وجود دارد. برخی افراد به رنگ یا چسب‌های استفاده شده بر روی ناخن خود حساسیت داشته باشند.

نحوه ریمو کردن کاشت ناخن اکریلیک چگونه است؟

برای پاک کردن ژل اکریلیک از روی ناخن باید ابتدا با سوهان برقی مواد رویی را از روی ناخن برداشت تا به ناخن طبیعی رسید. برای پاک کردن مواد باقی مانده از روی ناخن های طبیعی پد کوچکی را به استون آغشته می کنیم و دور ناخن می پیچیم؛ سپس دور هر ناخن را با فویل می پیچانیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد کاملا از روی ناخن جدا شوند.

جهت رزرو ساعت و روز کاشت اکرلیک در مجموعه تخصصی نهایت براحتی میتوانید از منوی رزرو آنلاین وب سایت این کار را انجام دهید یا با شماره تلفن : 44071439- 021 تماس حاصل نمایید تا پذیرای حضور شما عزیزان باشیم.