مقالات

انتخاب نوع خط چشم

کشیدن خط چشم برای خانم ها یکی از مراحل آرایشی مهم به شمار می رود , چرا که با داشتن خط چشم متناسب با فرم صورتشان باعث درشت دیده شدن چشم ها خواهند شد .

اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که علارقم علاقه ی زیاد به داشتن خط چشم در آرایشتان , از این مرحله از آرایش به خاطر بلد نبودن آن صرف نظر می کنید , این مقاله مختص شما است .

انتخاب نوع خط چشم

خط چشم ها به چهار نوع مدادی , مایع , ماژیکی و سنگی تقسیم می شوند .

  • خط چشم مدادی برای تازه کارها و کسانی که به صورت روزانه از خط چشم استفاده می کنند و نمی خواهد وقت زیادی را صرف آن کنند توصیه می شود .
  • خط چشم مایع با اینکه سخت تر از نوع مدادی است اما مطمئنا با نتیجه ای که خواهد داد به سختی آن میارزد . این نوع خط چشم برای میهمانی ها و یا افرادی که به صورت دوره ای از آن استفاده می کنند توصیه می شود .
  • خط چشم ماژیکی چیزی بین مدادی و مایع است و برای کسانی که از نوع مدادی خسته شده اند و به دنبال تنوع هستند اما در عین حال کار با خط چشم مایع برای آن ها سخت است پیشناد خوبی خواهد بود .
  • خط چشم سنگی سخت ترین نوع این گروه است . که اکثرا افراد حرفه ای در آرایشگاه ها با آن کار می کنند و برای مشتری های خود از این نوع استفاده می کنند . خط چشم سنگی در عین ظرافت , ماندگاری خوبی نیز دارد . اگر شما هم می خواهید مانند یک حرفه ای برای خودتان خط چشم بکشید حتما دوره ای برای کار با آن را بگذرانید .

رنگ :

فراموش نکنید به جز رنگ مشکی , رنگ های جذاب دیگری نیز برای شما وجود دارد .

خط چشم مدادی بیشتر از سه نوع دیگر تنوع رنگی دارد . رنگ هایی مثل سرمه ای , آبی , سبز , نقره ای و طلایی را هم امتحان کنید .حتما از نتیجه ی آن شگفت زده خواهید شد .

نحوه ی کشیدن خط چشم :

روشی که در اینجا گفته خواهد شد برای انواع خط چشم جوابگو خواهد بود .

به اندازه ای که می توانید خود را به آیینه نزدیک کنید . چشمی که می خواهید برای آن خط چشم بکشید را ببندید . گوشه ی بیرونی پلک را کمی بکشید تا پوست پلک صفت شده و هنگام کشیدن خط چشم جمع نشود . شروع به کشیدن خطی باریک از گوشه ی داخلی چشم به بیرون کنید .وقتی به انتهای چشم رسیدید این خط را متوقف کنید . در اینجا بنا به نوع چشم میتوانید عمل کنید .

  • اگر چشمان ریزی دارید با ادامه دادن خط چشم به سمت بالا و کمی پهن کردن آن در قسمت بیرونی می توانید چشم خود را بزرگ تر جلوه دهید .
  • اگر چشمان بزرگی دارید , می توانید ادامه ی خط چشم را به سمت بالا اما به صورت نازک ادامه دهید و یا در امتداد خط پشت پلک , خطی نازک و کوتاه بکشید .

توجه : برای زیر چشمانتان بهتر است از سایه ی هم رنگ خط چشم و یا همان رنگ سایه ای که روی پلک کار شده استفاده کنید .

سعی نکنید خط چشم را به صورت یک مرحله ای کشیده و تمام کنید .این کار به زمان نیاز دارد .

تمرین بشتر به شما کمک خواهد کرد تا برای چهره ی خودتان یک آرایشگر حرفه ای شوید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = دو